mandag 6. desember 2010

Strykemerke med fransk tekst



Jeg har designet et nytt strykemerke i dag. Den franske tekstan betyr "Kjærlighetens slott" og de små ordene på sidene av emblemet betyr "fred, glede, tillit, håp". Hjertet i midten er det samme hjertet som er brukt på bokstavkortet, så her kan man matche litt om man vil. Dette strykemerket fyller en A4 side (men selvsagt med litt plass rundt kantene) så det egner seg godt til å strykes på en pute. Årstallet 1775 er Jane Austens fødselsår, hun har jo forfattet mange sterke kjærlighetshistorier, så jeg synes dette passet godt inn i designet. Pris kr. 142,-

Nå må jeg si jeg gleder meg litt til å stryke dette merket på et stoff jeg har lagt klart her, det er et finvevet linstoff med hvit bunn og tynne støvblå striper - helt nyyyydelig! Men først må jeg ut en tur med min lille firbente assistent. Det er deilig sol og ny hvit snø, så denne turen blir skjønn!
Nyt dagen mine bloggevenner!!

9 kommentarer:

  1. Nyyyyyyydelig!!! Nå mangler det bare at du designer er rødt julemerke ;) jeg har en pute jeg skulle ha pyntet men printeren min er ødelagt :) hehe... neida, ikke hør på meg... men det er bare et utrykk for at jeg elsker det du lager altså... verken mer eller mindre :)

    SvarSlett
  2. Du lager så mye fint! Dette strykemerket var nydelig.
    Håper du hadde en fin tur med den firbente.
    Har vel ikke fortalt hvor glad min kjære ble for "synstesten". Vi har ikke fått rammet den inn ennå, men håper å få den på veggen før jul.
    Klem fra Eva

    SvarSlett
  3. Svar:

    njæssj..... naboene mine har en gjennomsnittsalder på 70 år og ingen av dem er innehavere av printere :) hehe... men vet du? Jeg har en misstanke om at ikke alle julene for all fremtid blir like printerløse som denne :) Så det ordner seg nok, bare ikke så fort som en trollmor ønsker seg :) hehe
    Ja, jeg er stooooor fan av det du lager! Virkelig!

    SvarSlett
  4. ooooh sååå vakkert helt nydelig merke ,)
    Nyt nå av disse herlige dager ♥
    Klem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  5. Lekkert!
    Håper virkelig at du legger ut et bilde av puta di når den er ferdig. Spent på å se hvordan det blir på:)
    Håper du har en fin førjulstid.
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  6. Takk for trøsten....men egentlig er jeg litt glad også....det er egentlig ganske kjedelig å drive butikk uten kunder, hi hi. Men nå har vi ikke problemer med det da....har knapt sittet på rompa de siste dagen...Puh, men du skjønner denne butikken skulle jo driftes som en arbeidstreningsarena....men når ingen vil være der er det litt for dumt å sitte der alene...
    Vel, vel vi får se hvor det bringer oss.....
    blir sikkert til noe bra skal du se.........

    Send meg to aldeles herlige strykeark som jeg har ventet såååååååå lenge på! Samt vinterkortene dine....skal se jeg får litt arbeidslyst igjen!!!!!

    SvarSlett
  7. Hei skjønne :) Tuuusen takk for hilsen hos meg idag, setter kjempestor pris på omtanken!
    Formen er litt laber enda, jeg driver litt på, men så sover jeg et par timer på sofaen.. Så stillstand er det nok enda..

    Disse strykemerkene var bare vakre vakre..
    Jeg er litt usikker på om jeg skal trekke om Biedermeiersofaen i spisestuen i hvit eller beige/naturfarget lin.. Heller nok mest mot naturfarget (med småjenter og søl er kanskje det lurt..) Og puter med disse nyyyydelige strykemerkene hadde komplettert det hele :)

    Så da sier jeg bare - ja takk - jeg bestiller 2 stk av deg :)

    PS! Har bokstavkortene i vesken og skal fikse blomster på torsdag uansett form :)

    ♥ Ønsker deg en nydelig kveld ♥

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Takk for at du la igjen en koselig kommentar hos meg, da fant jeg jo den vakre bloggen din. Så mye nydelig du lager!

    Ha en finfin førjulstid, klem Linda

    SvarSlett
  9. Jeg må også si; takk for kommentar i bloggen min, slik at jeg fant deg. Herlig blogg, og så mye VAKKER! Jeg legger meg som følger, for her vil jeg titte mer.

    Ha en deilig og varm dag.
    Klemmer i massevis.

    SvarSlett