fredag 10. desember 2010

Vasking av stoff med strykemerker på


Hvis noen lurer på hvordan man vasker stoff som man har brukt strykemerker på, kommer noen få tips her:

1. Vent 24 timer etter at merket er strøket på før du vasker det.
2. Vreng stoffet så billedsiden er inn under vask.
3.Vask separat første gang, fargen kan smitte av.
4.Ikke la stoffet bli liggende i maskinen, da kan bildet "blø".
5. Ikke stryk direkte på bildet!

Jeg har somregel brutt alle de 4 første reglene og det har gått bra likevel, men om man vil være helt sikker bør man kanskje merke seg disse punktene.
Jeg har selv strøket veldig raskt over bildet og lagt matpapir imellom bildet og strykejernet. Men som regel er det jo bra nok å bare stryke rundt motivet også.

11 kommentarer:

  1. Putene ble kjempefine. Og takk for instrukser. Jeg pleier å gjøre som deg da. Stryke rundt bildet. Jeg skal sy i hvert fall tre puter til julegaver og nå fikk jeg inspirasjon. Tusen takk:)
    Håper du har en fin kveld.
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  2. Så lekre puter, superfine!!♥
    Nå har jeg brukt de lekre blondene som jeg kjøpte av deg, nydelige ble de på kransen min ;))
    Så bra du deler med deg av flott tips!!! ,)))
    Håper du nyter av dagen og denne skjønne førjulstid!♥
    Ha en flott 3 advents helg nå ,))
    Julekrumelurklem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  3. SÅ flotte strsykemerker du har laget. OG de gjorde seg veldig godt på putene. Takk for tipsene ang. strykemerker.
    Tredje helgen i advent allerede. Tiden flyr. Men det er masse kos om dag. Både julebakst,pynting og gaveinnpakking. God helg til deg. Klem Merethe

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Du er bare best :)

    Nyt kvelden..

    Vi hadde plutselig barnefri, med jentene i bursdag og venninnebesøk. Vært ute å spist bare jeg og mannen, litt kos det også. Sjelden vare..
    Venter minstemor hjem nå, så jeg skal tenne lykter utenfor som velkomst :)

    Klem til deg

    SvarSlett
  5. Heia.
    Supre tips å ta med seg,tusen takk,
    dette skal jeg skrive opp.
    Klem og god adventshelg. :))

    SvarSlett
  6. God morgen :-)
    Kjempefine puter!! Kanskje noe å investere i den dagen vi skal ha nye møbler? Akkurat nå passer det desverre ikke inn, for slike kunne jeg tenkt meg selv!
    ooops..ser jeg ikke er følger på bloggen din...du er ihvertfall på lista mi...skal legge meg til med ên gang ;-)

    Ha en flott lørdag og klem fra meg

    SvarSlett
  7. Meg igjen...var visst lettere sagt enn gjort det der..å legge meg til som følger..et eller annet på maskinen som nektet...men som sagt, du er i det minste på lista mi :-)
    Klem igjen

    SvarSlett
  8. Putene ble helt knallfine!
    Jeg har nok også brutt disse vaskereglene reglene, og det har gått fint.Men det skader ikke å være på den sikkre siden:)
    Ønsker deg ei flott helg!

    SvarSlett
  9. Så fiiine dei putene dine blir da!

    Ein aen stil enn meg ser eg, så då kan eg forstå koffår du ønskte meg så fint lykke te med å vinna dei putene i retro stof, tihi ;o)

    Takke for koselige hilsner!

    SvarSlett
  10. Takk for gode tips ;))
    Ha en fin aften.
    Klemmer

    SvarSlett
  11. Hei.
    Jeg vil gjerne kjøpe endel strykemerker av deg.
    tar du kontakt med meg på mail: ijg 1967@yahoo.no

    Inger Johanne

    SvarSlett